Oppss..iklan jap

Thursday, July 19, 2012

Jom Sama2 Layan...

Tengah ketagih tengok drama "Dong Yi"...asal nak berhenti mesti rasa nak tengok satu episod je lagi, lama2 langsung tak berenti. Memang best la citer ni. Hari ni aku nak share drama2 korea yg aku nak rekemen korang tengok jugak. Citer2 ni yg dah habis tayang kat tv tapi aku bagi link utk tengok online^^. Klik je tajuknye yer..

~HIGHly recommended!
~Sinopsis (malas nak translate)
Set during the reign of King Sukjong in the Joseon dynasty, the story focuses on Dong Yi, a water maid who gains the trust of Queen Inhyeon and later the favour of the king when he is moved by her prayers for the health of the Queen during the court disputes caused by Jang Hee Bin. Dong Yi becomes a concubine with the rank of sook-bin and bears a son who will later become the 21st king of Joseon, Yeongjo.

~Dua kisah cinta berbeza pada tahun 1970-an & kini.
Pada 1970-an, pelajar kolej Seon In Ha & Kim Yoon Hee jatuh cinta. Malangnya cinta tersebut terputus. Kini anak lelaki Seon In Ha iaitu Seo Joon bertemu dan jatuh cinta dengan anak perempuan Kim Yoon Hee iaitu Jung Ha Na.
~Kedua2 watak bapa & anak lelaki dilakonkan oleh Jang Geun Suk & Im Yoona dari Girl Generation


Antara dua ni aku lebih suka Dong Yi...sgt cute bila maharaja dengan Dong Yi^^

No comments:

Post a Comment

Aku yg kemaruk lagu KOREA...ngeh3

(Ini Post melekat)----Nak blog anda di REVIEW tak?

Tetiba rasa rajin plak nak buat review blog pasal aku memang rajin gak menyibuk terjah blog org lain. Kalau korang nak aku review blog korang dun wori, FREE jer (buat masa ni la...heh3). Just buat sume step ni:-

1- Follow blog ni.
2- Tinggalkan komen kat ChatBox blog ni kata nak minta review blog. Nak email pun boleh kat nor_az7880@yahoo.com
4-Lepas blog direview sila buat post entry di blog anda dgn link review yg telah dibuat utk link blog anda di letakkan di dalam Senarai Blog Yg dah diReview di tab bhgn atas blog KaMi ini
(jika tiada post entry yg dibuat diblog anda maka hanya nama blog akan diletakkan di dalam senarai tanpa link blog anda)