Oppss..iklan jap

Sunday, March 11, 2012

Akhirnya dapat $5.00usd


Akhirnya ganjaran $5.00usd untuk 1 survey dari Brand Institute Survey yg aku buat lebih 2 bulan lepas diterima pd hari Sabtu 10-3-2012. Survey ni aku jawab lama dah pd 22-12-2011 dah ganjaran yg dijanjikan ialah $5.00. Lepas selesai jawab survey aku terima email yg bgtau bayaran $5.00 akan aku terima dalam masa 6-8 minggu. Tunggu punya tunggu akhirnya aku terlupa terus pasal payment ni...hahaha.

Sebab tu bila aku dapat email pd hari Sabtu 10-3-2012 dari PayPal inform aku dapat $5.00 dari Brand Institute Inc., aku dah pelik...duit utk apa plak ni. Lepas baca email tu byk kali & check akaun PayPal aku sambil dahi berkerut selama 10minit baru aku teringat pasal survey yg aku buat lebih kurang 11 minggu lepas....hohoho...kata 6-8 minggu je...haishhh. Tapi ok la cos aku tak kisah sgt pun cos $5.00 je.

Sebelum ni aku pernah buat survey utk focus group yg memerlukan aku buka email setiap hari utk link soalan yg berlainan setiap hari selama 5 hari & aku dapat $25 utk survey ni...ha, yg ni kalau x dapat memang aku kesah sgt. Aku takde link utk survey2 macam ni cos dia by invitation & yg survey $25 usd tu pulak aku perasan diaorg iklankan link utk participate survey tu kat facebook. Mana2 surirumah macam aku ni yg ada internet & laptop/pc kat rumah tu, apa kata sambil2 korang berFB @ check email tu alert sikit kalau ada offer camni.

Aku ada lg beberapa link menarik utk cari duit online ni utk share dgn korang tapi kemudian la ye...aku nak pastikan dapat hasilnye dulu baru aku share dgn korang (^-^)

Pada korang yg berminat nak dapat duit sambil berFB/cek email dgn sekadar klik iklan boleh cuba join Incentria.com (yg ni aku dah dapat 1st payment, 2nd payment sedang diproses-klik link Incentria.com kalau nak tengok proof, citer penuh & link utk join)

Kalau rajin nak jawab survey utk dapat baucer Giant/Petronas/Jusco dll, boleh baca kat sini AIP Survey (aku skrg tgh tunggu baucer ke-2 utk RM20 Giant Voucher...hehehe). Yg ni klu korang nak join letak email korang kat ruang komen AIP Survey & kata nak join. Nanti aku email kan invitation link kat korang (^-^)

8 comments:

  1. terbaek bro. leh hantar link x (nang.it86@gmail.com) tq.
    da folow :D

    ReplyDelete
  2. bila convert ke duit malaysia, besar jugak nilai usd 5 tu sebenarnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. usd skrg murah je...nk withdraw dr paypal ke a/k tak berbaloi lepas kena caj so saya guna utk invest keje online sy yg lain^^

      Delete
  3. Tahniah atas rezeki yg diperolehi. Sy tak pernah terlibat dgn sebarang survey drpd Brand Institute tu.

    Tapi kalau utk yg AIP, sy pun baru tebus point utk voucher Petronas hari tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq. sy dh jumpa link utk Brand Institute >>https://www.brandinstitute.com/memberservices/default.aspx?
      tp survey dia x byk, sy yg dh sethn join pn baru ni je dpt $5

      Delete
    2. ok gak AIP tu kan, point yg dia bg utk setiap survey but agak byk. sy baru je td redeem utk kali ke-3 baucer KFC (redeem 1&2 baucer Giant)

      Delete
  4. klu ada yg minat nk join survey Brand Institute ni linknye >>https://www.brandinstitute.com/memberservices/default.aspx?

    ReplyDelete

Aku yg kemaruk lagu KOREA...ngeh3

(Ini Post melekat)----Nak blog anda di REVIEW tak?

Tetiba rasa rajin plak nak buat review blog pasal aku memang rajin gak menyibuk terjah blog org lain. Kalau korang nak aku review blog korang dun wori, FREE jer (buat masa ni la...heh3). Just buat sume step ni:-

1- Follow blog ni.
2- Tinggalkan komen kat ChatBox blog ni kata nak minta review blog. Nak email pun boleh kat nor_az7880@yahoo.com
4-Lepas blog direview sila buat post entry di blog anda dgn link review yg telah dibuat utk link blog anda di letakkan di dalam Senarai Blog Yg dah diReview di tab bhgn atas blog KaMi ini
(jika tiada post entry yg dibuat diblog anda maka hanya nama blog akan diletakkan di dalam senarai tanpa link blog anda)