Oppss..iklan jap

Thursday, February 9, 2012

5 Cara Mudah untuk Naikkan Ranking Blog (Increase Blog Ranking in 5 EASY Ways)

Artikel ni aku jumpa masa tengah cari cara2 utk naikkan ranking blog ni. Ada byk artikel lain tapi yg ni pada aku mudah nak faham dan dipraktikkan. Kat bawah ni aku buat ringkasannye.

1. Letak RSS subscriber button kat atas blog
2. Letak komen di blog lain. Jangan hanya tinggalkan komen utk minta mereka lawat blog anda, tapi beri komen berkaitan entri di blog tersebut & tinggalkan link anda. Owner blog tu mesti lebih appreciate cara ni^^
3. Kalau ada review mana2 website/blog, bgtau mereka tentang review tersebut supaya link blog anda akan diletakkan di website/blog tersebut.
4. Page Rank
5. Traffic Ranking

No.4 & 5 aku tak tau nak citer macamana. Korang boleh baca artikel ni kat http://www.everybodygoto.com/5-ways-to-increase-your-blog-rankings
Aku nak try No.2 & 3...

5 comments:

  1. sedih page rank da turun dari 3 ke 2.. bz xsempat nak update.
    good sharing anyway,

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe...truskan usaha utk naikkan semula ranking...at least ada gak 2...saya pn 0 lg =)

      Delete
  2. la yer ker....ermmmm semua cara/step tuh mmg dah diamalkan dari memula join blog....amin kira ok lah ni yerk.....weeeee suker~

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok la tu..saya stakat blogwalking tu slalu la...yg lain2 x penah wat lg =P

      Delete
  3. salam tuan tanah :) #kedaung tq for info ye kah3

    http://payongemas33.blogspot.com/

    ReplyDelete

Aku yg kemaruk lagu KOREA...ngeh3

(Ini Post melekat)----Nak blog anda di REVIEW tak?

Tetiba rasa rajin plak nak buat review blog pasal aku memang rajin gak menyibuk terjah blog org lain. Kalau korang nak aku review blog korang dun wori, FREE jer (buat masa ni la...heh3). Just buat sume step ni:-

1- Follow blog ni.
2- Tinggalkan komen kat ChatBox blog ni kata nak minta review blog. Nak email pun boleh kat nor_az7880@yahoo.com
4-Lepas blog direview sila buat post entry di blog anda dgn link review yg telah dibuat utk link blog anda di letakkan di dalam Senarai Blog Yg dah diReview di tab bhgn atas blog KaMi ini
(jika tiada post entry yg dibuat diblog anda maka hanya nama blog akan diletakkan di dalam senarai tanpa link blog anda)